Sosyal Medyayı kullanan adayın yüzü gülecek

Sosyal Medyayı kullanan adayın yüzü gülecek

Yerel seçimler öncesinde siyaset dünyasının hareketlilik kazandığı günümüzde, sosyal medyaya yönelen siyasetçilerden, teknoloji kullananların değil yönetenlerin başarılı olacağı vurgulandı.


Yerel seçimler öncesinde siyaset dünyasının hareketlilik kazandığı günümüzde, sosyal medyaya yönelen siyasetçilerden, teknoloji kullananların değil yönetenlerin başarılı olacağı vurgulandı. Yaşamımızın her anını etkileyen sosyal medya araçları, günümüz siyasetçilerinin de ilgisini çekiyor. Kampanyalarına facebook, twitter gibi sosyal medya araçları üzerinden hareketlilik kazandırmaya yönelen siyasetçilerin bu kanalları yönetebildiğinde rakiplerini geçebileceklerine dikkat çekildi.

“Medyanın sosyalleşmesini yaşıyoruz” tanımını yapan İzmir Ekonomi Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Öğretim Görevlisi Burak Amirak, her kuşaktan insanın sosyal medyayı etkin kullandığına dikkat çekerek, “Köy kahvesinde sandalye üzeri konuşmalar, şimdi sosyal medyada yapılıyor. Siyasetçi, derdini, fikirlerini köy kahvesinde birebir anlatıyordu. Şimdi bu sahneler, sosyal medyaya yansıyor. Önümüzdeki yerel seçimlerde hep birlikte gözlemleyeceğiz; iletişiminde samimi ve vizyon sahibi adaylar bir adım önde olacaktır” dedi.
Adayların çoğunluğunun ‘baby boomer’ adı verilen 1946 - 1964 arasında doğan nesilden oluştuğunu anımsatan İEÜ Öğretim Görevlisi Amirak, adayların sosyal medyayı “nasıl iyi kullanırım” ve bu alanda“nasıl en az zarar görürüm” anlayışıyla hareket etmesi gerektiğini söyledi. Yanıt aranması gereken asıl sorunun sosyal medyanın nasıl yönetileceğine ilişkin olması gerektiğini kaydeden Burak Amirak,“Adaylar, kendilerine gönüllü ordusu kurulmalıdır. Samimiyet algısı çok önemlidir. Sosyal medyayı kullanan bir kişi samimi olmadığını düşündüklerini eler. Orantısız zekâyla yerden yere vurur. Bu nedenle aday, takipçileri ya da destekçileri ile gönül birliği oluşturmalıdır. Adaylar, taraftar toplayabilecek vizyonlarını aktarmalıdır. İnsanlar, adayların kendileriyle ortak hayal kurduklarını görmeli. Bu hayallerin de gerçekleşebilecek bir hayal olduğu kurgulanmalıdır” diye konuştu.

Sosyal medyanın bilgi kirliliğine, yanlış enformasyona çok açık bir alan olduğuna da değinen Amirak, adayların vizyonlarını, insanları peşinden koşturacak şekilde oluşturması gerektiğini vurguladı. Büyük kitlelere ulaşmak için o insanların önem verdiği kişilere yaklaşılmasını da öneren Amirak, şunlara dikkat çekti:

“Bir nevi ortak akıl oluşturacak kişilerle hareket etmek, büyük kitlelere ulaşılmasını sağlar. Adaylar, sosyal medyayı kullandığını düşünüyor ancak ölçüm yapılmadığı sürece de ne kadar yarar sağlandığı ortaya konulamaz. Bir iletiyi kaç kişi beğendi? Nasıl yorumlar yapıldı? O yorumlara anında samimi yanıtlar verildi mi? Eğer bir ölçme kriteri olmazsa başarı sağlanamaz. Ölçüm yapmayan lider yönetemez, yönetemezse de başarı gelmez. Çok değişik grupların yer aldığı açık bir ortamda bulunuyoruz. Semboller, ikonlar çok önemli. Bunun ötesinde samimiyet önemli. Ana akım medyayı kontrol altına alabilirsiniz ancak sosyal medyada varlığınız net olarak ortaya çıkar. Dijital ayak izlerinizden kurtulamazsınız. Bu noktada mesajın kurgulanması çok önemlidir. Adayların peşinden gidilecek fikirleri oraya çıkarması gerekir.”

Hiç yorum yok:

saygı ve iyi nıyetli açıklama niteliği taşımayan yorumlar yayınlanmıyacak tır

YENİ GÖNDERİ

recentposts1

POPÜLER GÖNDERİLER